Yoga & Pilates


Dat fysieke fitheid en mentale fitheid hand in hand gaan, is al millennia bekend. Ook uit de moderne biomedische wetenschap blijkt steeds duidelijker dat training van beide aspecten essentieel is voor onze totale gezondheid. Daarom bieden wij holistische bewegingsmethoden als een integraal onderdeel van de leefstijlgeneeskundige zorg. De Leefstijlkliniek volgt hierin gerenommeerde buitenlandse instituten die body-mind geneeskunde al sinds jaren integreren in de reguliere gezondheidszorg. 

Yoga is het oudste holistische systeem om fysieke fitheid en mentale kracht te trainen. De positieve gezondheidseffecten van yoga voor de preventie en behandeling van chronische aandoeningen zijn inmiddels in talloze wetenschappelijke publicaties aangetoond. Yoga heeft zulke brede voordelen omdat het niet slechts één component heeft, maar vier: fysieke training, ademhalingsoefeningen, diepe ontspanning en meditatie die uw gezondheid op verschillende niveaus kunnen bevorderen.

Voor anatomy-based yoga in groepsverband of 1-op-1 kunt u terecht bij dr. Ellen Rouwet. Ellen heeft jarenlang gewerkt als chirurg en werkt nu als arts voor leefstijlgeneeskunde en universitair docent in het Erasmus MC en is gecertificeerd yogadocent. U kunt bij ons ook terecht voor Pilateslessen die worden gegeven door Sarah van Duijn, fysiotherapeut en klinisch gezondheidswetenschapper. Omdat wij zorgprofessionals zijn, bent u verzekerd van goede kwaliteit in een veilige en ondersteunende omgeving. 

De groepslessen vinden plaats in onze studio in kleine groepen van maximaal 6 personen. Gezien de coronacrisis bieden wij nu ook dagelijks online lessen aan, zodat u via live stream kunt trainen in het comfort van uw eigen huis. Het is belangrijk dat u vooraf uw plek in een les reserveert in het rooster hiernaast. De groepslessen zijn niet bedoeld ter vervanging van een medische behandeling. Omdat uw veiligheid en welzijn voorop staan, verzoeken wij u eventuele blessures of gezondheidsproblemen aan ons te melden. 

Rooster

Yoga workshops

Reservering

Reservering

Reserveren kan rechtstreeks in het rooster op deze site. De eerste keer wordt u verzocht een account aan te maken. Daarna kunt u eenvoudig inloggen.

Uw reservering voor de lessen in de studio kunt u tot drie uur voor aanvang annuleren, zodat iemand anders nog gebruik kan maken van uw plek. 

Voor de online lessen kunt u tot 60 minuten voor aanvang uw plek reserveren. Per email ontvangt u dan 30 minuten voor aanvang de directe link voor de live stream. 

Tarieven

Tarieven

Studio & online *

10x kaart | 1 maand geldig

10x kaart | 2 maanden geldig

10x kaart | 3 maanden geldig

10x kaart | 6 maanden geldig

Losse les

Proefles


€ 75 

€ 100

€ 125

€ 150

€ 15

Gratis

Alleen online *

Maand onbeperkt


€ 40

Privéles

60 min in studio of via live stream 


€ 40

* geldig voor alle yoga en Pilates groepslessen

Studenten en Erasmus MC medewerkers ontvangen 15% korting op de lessen. Mail een foto van uw studenten- of medewerkerspas naar admin@dlkl.nl. U ontvangt dan van ons een kortingscode die u bij aanschaf van uw 10x kaart, maandabonnement of privéles kunt invoeren.

N.B. De groepslessen worden niet vergoed vanuit uw zorgverzekering.

Betaling per credit card

Dit heeft de voorkeur. Uw betaling wordt dan automatisch verwerkt en uw abonnement gaat per direct in. U kunt rechtstreeks in het reserveringssysteem op deze site betalen met een credit card.

Betaling per banktransactie

NL06 ABNA 0869 4302 70 t.n.v. De Leefstijlkliniek o.v.v. uw naam en de aanschaf. Een banktransactie wordt handmatig verwerkt binnen 24 uur. Uw abonnement wordt pas daarna geactiveerd.

Corona richtlijnen

Corona richtlijnen

Om u maximaal te beschermen tegen de verspreiding van het coronavirus hebben wij een aantal maatregelen getroffen. Wij volgen hierin de richtlijnen van het RIVM en de beroepsorganisaties en verzoeken u om dit ook te doen.

Blijf thuis indien u een van de volgende symptomen heeft 

Verkoudheid, hoesten, kortademigheid, koorts, griepachtige verschijnselen of het plotselinge verlies van smaak en geur.  Blijf ook thuis als u samenwoont met iemand die deze symptomen vertoont of als u in nauw contact bent geweest met iemand die positief is getest voor COVID-19 in de afgelopen 14 dagen.

Reserveer uw les van tevoren

Reserveer uw lessen vooraf via onze site of de MINDBODY app. U kunt uw reservering tot drie uur voor aanvang van de les annuleren. 

Breng uw eigen mat mee 

Breng indien mogelijk uw eigen mat, handdoek en eventuele andere benodigdheden mee. Indien nodig zijn ook studiomatten aanwezig en grondig gereinigd.

Gebruik van kleedkamers en toilet

U kunt gewoon gebruik maken van de kleedkamers en het toilet. Houd er rekening mee dat de kleedkamers nu een beperkte capaciteit hebben van 2 personen per kamer tegelijkertijd.

Was uw handen grondig & gebruik de handdesinfectie

Was uw handen minstens 20 seconden met zeep na het omkleden en nadat u het toilet heeft gebruikt. Gebruik de handdesinfectie.

Houd 1,5 meter afstand 

Houd 1,5 meter afstand tot elkaar. Gebruik de aangewezen plekken om uw mat te plaatsen.

Onze docenten begeleiden u met zorg en aandacht 

Tijdens de training blijft uw docent op de eigen mat in plaats van door de ruimte te lopen, om de afstand van 1,5 meter te behouden.

Schoonmaak tussen de lessen door 

We zorgen ervoor dat de ruimtes tussen de lessen grondig worden schoongemaakt.

Anatomy-based yoga

Anatomy-based yoga

Dr. Ellen Rouwet biedt yoga voor iedereen, zowel voor mensen zonder yoga-ervaring als voor meer ervaren yoga beoefenaars. Uitgebreide klinische ervaring en kennis van anatomie, fysiologie en biomechanica zijn kenmerkend voor haar no-nonsense benadering van yoga. 

Ellen is gespecialiseerd in yoga voor mensen met specifieke gezondheidsproblemen, zoals rug-, nek- en schouderklachten, hart- en vaatziekten en perioperatief yoga ter voorbereiding op en herstel na een operatie. Ook kan zij u ondersteunen bij het herwinnen van uw eerdere niveaus van kracht en flexibiliteit na een blessure. Haar doel is om uw gezondheid zo optimaal mogelijk te krijgen en te houden met respect voor eventuele beperkingen en tegelijkertijd de spanningen van het dagelijks leven te verlichten.

De nadruk ligt op correcte fysieke uitlijning, het creëren van balans tussen kracht en flexibiliteit, het opbouwen van uithoudingsvermogen en het ontwikkelen van zelfbewustzijn door middel van nauwkeurige beweging, houding en ademhaling. Naast de fysieke aspecten wordt u ook uitgenodigd om de andere aspecten van yoga te verkennen, zoals ademhalingstechnieken, mindfulness, diepe ontspanning en meditatie. Daarmee komen de voordelen van yoga het beste tot hun recht.  

Pilates

Pilates

Pilates is een bewegingsmethode die begin 20e eeuw is ontwikkeld door Joseph Pilates met de nadruk op gecontroleerde bewegingen, ademhaling, het ontwikkelen van de 'core-spieren' (buik, lage rug en heupen). De invloeden van bodybuilding, turnen, yoga en martial arts zijn merkbaar in zijn oefeningen. Pilates is bekend geworden als grondlegger van de ‘core stability’: de romp als centrum van het lichaam voor stabiliteit en souplesse.

Met Pilates worden oefeningen voor het verbeteren van de houding, coördinatie, balans, kracht en flexibiliteit gecombineerd tot een complete training. De aandacht is gericht op lichamelijke details bij de uitvoering van de oefeningen. Daardoor komt u ontspannen uit de les: u heeft hard gewerkt en bent even los gekomen van de hectiek van het dagelijks leven. De oefeningen worden aangepast zodat de lessen voor iedereen toegankelijk zijn, ongeacht fysiek niveau of lichamelijke klachten of beperkingen.